Naturalne substancje zmniejszające apetyt, które naprawdę działają

Naturalne hamowanie głodu może pomóc w zapobieganiu przejadaniu się i przyrostowi masy ciała, który z oczywistych powodów się z tym wiąże. Te zatwierdzone przez ekspertów naturalne sposoby zmniejszające apetyt mogą pomóc nam w końcu stracić te ostatnie kilka kilogramów, które dla wielu osób stanowią nie lada wyzwanie.

Czym jest środek zmniejszający apetyt?

Substancje zmniejszające apetyt mogą pomóc rozwiązać niektóre z kwestii związanych z otyłością lub emocjonalnym jedzenie. Działają częściowo przez równoważenie poziomu “hormonów głodu”, takich jak grelina i leptyna. Grelina i leptyna rosną i spadają w ciągu dnia w zależności od tego, ile ostatnio jadłeś, Twojego nastroju, poziomu stresu, snu, genetyki, aktualnej wagi. Innymi słowy, jest wiele czynników, jeśli chodzi o tłumienie lub pobudzanie dziennego apetytu.

Oprócz zmniejszenia apetytu poprzez regulację hormonów, czy stosowanie odpowiedniej suplementacji może pomóc wprowadzenie kilku innych sposobów, takich jak spalanie tkanki tłuszczowej na energię (są one znane jako termogenika), poprawa równowagi poziomu cukru we krwi, ograniczenie głodu poprzez eliminacje śmieciowej żywności lub słodyczy, poprawa zdrowia tarczycy, zwiększenie uwalniania “hormonów szczęścia” jak endorfiny lub serotoniny, które mogą dać trochę więcej energii w ciągu dnia do wykorzystania na dodatkową aktywność fizyczną.

Poniżej opisane zostały proste sposoby na ograniczenie apetytu w naturalny sposób

Dodaj pikanterii do swojej diety

Pikantne jedzenie może działać jako naturalna substancja zmniejszająca apetyt. Składnikiem aktywnym w wielu pikantnych produktach jest kapsaicyna, która znajduje się chociażby w papryczce chilli lub cayenne. Papryka Cayenne ma również inne korzyści zdrowotne. Jako bonus, “dodanie odrobiny pikantnych papryczek spowolni jedzenie”, co może prowadzić do zjedzenia mniejszej porcji.

Powąchaj miętę pieprzową

Powiew mięty pieprzowej może zatrzymać głód. “Badanie wykazało, że kiedy uczestnicy eksperymentu wąchali miętą pieprzową co dwie godziny przez pięć dni, spożyli w takim tygodniu prawie 1800 kalorii mniej i ocenili swój poziom głodu jako znacznie niższy niż uczestnicy nie mający kontaktu z miętą”. Naukowcy sugerują, aby zapalić świece o zapachu mięty, żuć gumy miętowe lub popijać herbatę miętową, aby uzyskać korzyści tłumiące apetyt.

Dodaj nasiona chia do jedzenia

Nasiona Chia są pełne błonnika i dlatego mogą wykazywać właściwości tłumiące apetyt. Posyp nasionami chia owsiankę lub jogurt albo wrzucić je do smoothie czy ciasta naleśnikowego. Napęcznieją w żołądku i powiększą swoją objętość nawet do dziewięciu razy, abyś czuł się najedzony przez wiele godzin. Nasiona szałwii hiszpańskiej są w dużej mierze włóknem rozpuszczalnym, co wiąże się ze zmniejszonym spożyciem i apetytem. Inne doskonale tłumiące apetyt źródła rozpuszczalnego błonnika to rośliny strączkowe, owies, szparagi czy siemię lniane.

Nie zapomnij zjeść jednego jabłka dziennie

Okazuje się, że jedzenie jabłka raz dziennie może pomóc w trzymaniu się z dala od podjadanie między posiłkami. Połączenie pektyny, rozpuszczalnego błonnika, wysokiej zawartości wody i dużo żucia sprawiają, że jabłka są doskonałym pomocnikiem w tłumieniu apetytu.

Nie żałuj sobie wody

Picie dwóch szklanek wody przed każdym posiłkiem pomaga zmniejszyć apetyt. Jeśli woda cię nudzi, dodaj plasterki cytrusów lub ogórków albo odrobinę naturalnego soku owocowego. Jeśli sięgniesz po wodę gazowaną, bąbelki stworzą jeszcze większe uczucie pełności. Innym sposobem nawadniania jest chrupanie bogatych w wodę warzyw. Do takich należy sałata, ogórek, rzodkiewka, cukinia czy też seler. Składają się one w ponad 95% z wody, te 5 wypełniaczy utrzyma twój apetyt w ryzach.

Przechyl kieliszek.. z octem jabłkowym

Ocet jabłkowy może służyć jako środek zmniejszający apetyt, choć badania są co do tego stwierdzenia niejednoznaczne. Jedno z badań sugeruje, że to właśnie ocet jabłkowy ma nieprzyjemny smak, który powoduje, że nasz apetyt zdecydowanie maleje. Uczestnicy, którzy pili ocet jabłkowy na śniadanie jedli mniej niż ich koledzy, którzy tego nie robili. Jaki jest tego powód? Mieli mdłości. Zdecyduj sam, czy takie sposoby zmniejszające apetyt są tego warte.

Trening? Najlepiej przed kolacją

Podczas gdy cały dzień pracy fizycznej może spowodować, że będziesz głodny, krótszy i intensywny trening może mieć odwrotny efekt. Jedna z analiz 20 badań wykazała, że ćwiczenia tłumiły “hormon głodu” acylowaną grelinę podczas gdy dochodziło do podnoszenia poziomu hormonów, które działają na zmniejszenie apetytu. Wykonaj sesję treningową tuż przed posiłkiem, aby nie kusiło Cię podjadać.

Zwróć uwagę na swoje jedzenie

Świadomość może mieć szereg korzyści, istnieją techniki jedzenia, które mogą pomóc kontrolować emocjonalne jedzenie. Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi w 2014 roku naukowcy dostrzegli zależność między sposobem jedzenia a ilością spożywanego pokarmu. Według tej metody podczas każdego kęsa należy zwrócić uwagę na smak, konsystencję i zapach jedzenia, zwracając jednocześnie uwagę na wskazówki dotyczące pełności organizmu. Może się okazać, że nie potrzebujesz przecież drugiej porcji.

Tych kilka prostych zasad wprowadzonych w życie może okazać się zbawienne dla pokonania Twojego wilczego apetytu. Jak wiadomo spożywanie nadprogramowych kalorii łatwo prowadzi do przybierania na wadze.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *